Timemanagement

By | mei 1, 2016

Waarom is timemanagement zo belangrijk?

“Verstandig omgaan met je tijd, goede timemanagement.”

Hoe ga jij om met je tijd en die dingen die je moet doen, ben je een gehaast persoon en maakt je dingen nooit af? Dan is het tijd om voor jezelf eens een lijstje te maken met welke dingen je nog allemaal MOET doen. Vergeet bij dit lijstje even nog die dingen die je WIL doen. Het besef van dat dingen WILLEN geen dingen zijn die MOETEN, die kan de meeste mensen al een hoop rust in hun hoofd geven.

Denk bij het maken van het lijstje ook gelijk na over hoelang bepaalde dingen duren, schrijf de tijden ook erbij op het lijstje. Op deze manier krijg je voor jezelf al meer een helder beeld van hoelang al deze dingen bij elkaar zullen gaan duren, en zo weet je ook of je nog eventueel tijd over hebt voor andere dingen.

Denk als laatste ook nog na over de prioriteit die elk ding wat je MOET doen heeft, op deze manier krijg je alles helder op een rijtje en weet je precies wat je te doen staat en hoeveel tijd dit je ongeveer zal kan kosten.

timemanagement

“pas deze timemanagement tips toe en ervaar het zelf”

Je kan om te beginnen het lijstje maken voor 1 dag, maar het beste is als je een aantal lijstjes maakt. Zo maak je bijvoorbeeld een lijstje voor een week, voor een maand, voor een half jaar, voor een heel jaar en als laatste een lijstje voor 5 jaar.

Wat je zal gaan merken wanneer jij actief met deze lijstjes bezig bent, en deze lijstjes gebruikt in combinatie met verschillende doelen die je wil bereiken in je leven, dat je kansen zal gaan zien die je anders nooit zou hebben gezien.

Gebruik timemanagement voor het behalen van je doelen

Wanneer je timemanagement gaat combineren met de wil om bepaalde doelen te bereiken zal dit een ontzettend goede manier zijn om overzichtelijk en gericht te kunnen werken. Als actieve internet / affiliatie marketeer maak ik al heel lang gebruik van dit soort lijstjes en voor mij werkt dit perfect.

Ik weet mijn doelen en ik weet wat ik daarvoor moet doen, de dagelijkse lijstjes dragen bij aan de lijstjes voor een week, de lijstjes van een week weer aan de lijstjes van een maand, en als vanzelfsprekend de lijstjes van een maand dragen weer bij aan de lijstjes voor een jaar.

Omdat ik weet wat mijn doelen zijn, weet ik precies wat ik daarvoor moet gaan doen.

Probeer voor jezelf eens te gaan werken met dit soort lijstjes en je zal zien wanneer je echt actief bezig bent met het plannen van je tijd en dit verdeeld in de verschillende lijstjes dat je meer kan en minder stress zal ervaren. Daarnaast zal je nu ook de dingen afmaken waar je aan begonnen bent, omdat je weet wat je doelen zijn en wat je daarvoor moet gaan doen.

timemanagement

Ga terug naar Kennisbank>>

“Vond jij dit waardevol?”

Heeft dit artikel jou geholpen, laat dan een reactie achter op de website. Bedankt en heel veel succes bij jou timemanagement.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *